Nieuws

Studio Koen Verbeek

knowhow

knowhow, relatiemagazine van kennisinstituut Novay

Voor onderstaande pagina’s deed Koen de beeldredactie. Voor het coverartikel werd fotograaf Jasper van Overbeeke op pad gestuurd. De briefing was om de hoofdpersonen duidelijk geprofileerd neer te zetten. Dus: niet bewegen graag! Een lange sluitertijd geeft beweging aan de omstanders.
In het artikel ‘Hoe stevig is uw organisatie’ werd er gesproken over een speciaal ontwikkeld kaartspel. Dat spel is opgevraagd bij de organisatie. Een kaartenhuis en een stevige organisatie, dat moest een goed beeld opleveren! Fotograaf Bas Evers fotografeerde het kaartenhuis. Het leverde een prachtige spread op.
Lay Out voor Hemels Customer Media (miv 2014: Head Office).

Terug naar Magazines


Studio Koen Verbeek Wordpress Website

Trio Raak

Het unieke van Trio Raak is dat ze een enorm groot  repertoire hebben. Maar hoe laat je dat zien op je site? StudioKoenVerbeek bedacht een manier om de lijstjes te voorzien van een beeld. Zo krijgen potentiële klanten een betere indruk dan wanneer ze een droog lijstje zien. Iets voor jouw feest? Zie deze link.


Studio Koen Verbeek Wordpress Website

Garage Karreman en Zn.

Garage Karreman had een probleem. Ze hadden een prijzig contract met een partij die een magere site had geleverd. Daar zat wel een systeem aan waarmee ze snel auto’s op occasion sites konden zetten. Gelukkig liep het contract af. Studio KoenVerbeek had een andere oplossing. Met de nieuwe WordPress site kunnen de occasions ook makkelijk worden bijgehouden. En zijn ze beter zichtbaar op mobiel en tablet! Bij het updaten van de site heeft Koen ook een nieuw logo gemaakt. Er kwam ook nog een fotoboek boven tafel. Reden voor een pagina ‘Historie’, want de garage is al sinds 1936 in de familie!

 


Purcell Kamerorkest

Het Amsterdamse Purcell Kamerorkest had een HTML site die al jaren stond. Er was een nieuw logo en een huisstijl, maar die waren nog niet toegepast op de site. StudioKoenVerbeek mocht de site aanpassen aan de huisstijl. Er is gekozen voor een WordPress site. Nu is het makkelijker om het repertoire, de agenda, de foto’s en opnames bij te houden.

Voor het weergeven van de audiofiles kwam Koen met een PlugIn die de audiofile laat zien, een afbeelding van de componist, en ruimte voor commentaar over de opname. Zie…deze link


Studio Koen Verbeek Website

7e Montessorischool

De Amsterdamse 7e Montessorischool gebruikt een CMS van basisOnline. Dat willen ze graag zo houden, want de leraren zijn er aan gewend. Maar ook een bestaand systeem kan anders worden ingericht. Want het oude logo sluit niet meer aan bij de visie van de directie. StudioKoenVerbeek bedacht een nieuw logo, en gebruikte de kleuren en stijl daarvan in de nieuwe website.


Logo en huisstijl Frank Sengers

Frank Sengers specialisme ligt in het adviseren en managen van grote onderwijs instellingen. Als ZZP’er wilde hij zich profileren met behulp van een eigen site. Hij wilde deze zelf kunnen beheren. Destijds is gekozen voor een HTML-site, met een log-in module zodat de content beheerd toch makkelijk kon worden. Tegenwoordig zouden we een WordPress site aanbieden. Het mooie van HTML is wel dat je er mooie dingen mee kan maken – al is het niet op alle apparaten goed leesbaar. Voor het logo is gezocht naar metaforen rond opleiden. Uiteindelijk is gekozen voor een ster – stralen, de kroon op je studie.

collage-Sengers700x600


Logo en huisstijl Cajan Witmer

De Amsterdamse pianist Cajan Witmer wilde graag een website om zijn kwaliteiten op digitale wijze te kunnen promoten. Voor het logo haalde Koen Verbeek zijn inspiratie uit Blue Note platenhoezen uit de jaren ’60. De schreefloze Univers Condensed maakt het woordbeeld compleet. Voor de website zijn de harde kleuren gecombineerd in duotonen, zoals ook in de sixties vaak gedaan werd op cover art.

collage Cajan_700x600


Logo en huisstijl 7e Montessorischool

De Amsterdamse 7e Montessorischool zat met een verouderd logo. In overleg met de directeur een een groep leraren zijn we tot een nieuw logo gekomen. Vervolgens zijn de enkelel items van de school gemaak in de nieuwe huisstijl. Belangrijke vraag was ook het toepassen van logo en huisstijl op de website. De eis was dat deze site in het bestaande format bleef, een systeem waarmee de leerkrachten vertrouwd zijn. Binnen de richtlijnen van de school is een helder en herkenbaar format neergezet.

Het logo is op verschillende plekken aan de buitenkant van de school bevestigd. Groot op de gymzaal, bij het plein aan de hoofdingang. Maar ook de twee andere ingangen zijn herkenbaar met een op duurzaam foam geprint logo.

collaga-7eMontessori700x600

Toepassing Huisstijl 7e Montessorischool

Toepassing Huisstijl 7e Montessorischool


Logo en huisstijl Gerdie IJland

Gerdie IJland heeft een naam hoog te houden in administratie en boekhouding. Haar klandizie bestaat vooral uit ZZP’ers en kleine ondernemers in en rond Amsterdam. Om de zoveel jaar past ze haar huisstijl en logo helemaal aan. Twee jaar geleden mocht Koen Verbeek dat doen. Hij koos voor een gestileerd Euro teken in de vorm van een ijland. Een metafoor voor betrouwbaarheid, maar ook een duidelijke link naar de achternaam. Uiteindelijk is gekozen voor een blauwe variant van het logo – nog een link met belastingen.

collage IJland700x600


Onze Vakantie

Onze Vakantie, relatiemagazine van Vacance Select

Onze Vakantie is het relatiemagazine van Vacance Select. Het blad verschijnt 4x per jaar op A5 formaat. De afmetingen dwingen tot keuzes in de lay-out; Korte artikelen over toetistische highlights worden afgewisseld met praktische informatie over de accomodatie in de regio. Met goede kwaliteit foto’s van stockbureau’s kan je ook een aansprekend blad maken. Met dank aan Natasja van Eck, Managing Editor, Headoffice.